نرم‌افزار زائریار چه کمکی به حجاج کشورمان می‌کند؟

نرم‌افزار زائریار چه کمکی به حجاج کشورمان می‌کند؟



مسئول واحد راهنمایان زائران گفت: از همه زائران درخواست داریم که نرم‌افزار زائریار را بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده تا بدین وسیله برای برگزاری حجی آرام هم به ما و هم به خودشان کمک کنند.

 به گزارش ایسنا، صحبت‌الله رحمانی با اشاره به ویژگی‌های نرم‌افزار زائریار  بیان کرد: این نرم‌افزار به زائران برای مسیریابی هتل خود یا محل انجام مناسک حج کمک کرده و دغدغه زائران را در این زمینه کاهش خواهد داد. در نرم‌افزار زائریار تمام مسیرهای مورد نیاز حجاج در مکه، مدینه، عرفه، منا و سایر محل‌ها مشخص شده است.  زائران با این امکانی که در اختیار آنها قرار داده شده است می توانند خویشاوندان و دوستان خود در سایر هتل‌ها را نیز پیدا کنند بدین گونه که با نوشتن نام فرد مورد نظر در نرم‌افزار، هتل این فرد اعلام می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: کاربرد مهم دیگر نرم‌افزار زائریار درخواست کمک اضطراری است. زائری که مسیری را گم کرده یا اتفاقی برایش افتاده، با زدن گزینه کمک اضطراری می‌تواند برای مدیر کاروان خود پیام کمک ارسال کند و اگر مدیر کاروان تا سه دقیقه این پیام را مشاهده نکرد، پیام کمک برای دفتر راهنمایان زائران ارسال خواهد شد و ما فورا با این زائر تماس گرفته و وی را راهنمایی خواهیم کرد.

مسئول واحد راهنمایان زائران ادامه داد: از همه زائران درخواست داریم که نرم‌افزار زائریار را بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده تا بدین وسیله برای برگزاری حجی آرام هم به ما و هم به خودشان کمک کنند. تمام مسیرهای هتل‌ها و محل انجام مناسک در این نرم‌افزار وجود دارد و خود زائران هم می‌توانند با استفاده از زائریار به زائرانی که مسیر خود را  گم کرده‌اند، کمک کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد:‌ زائران محترم می‌توانند از طریق  لینک zaeryarapp.com نرم افزار زائریار را دانلود کنند. در کنار این نرم‌ افزار، شماره تلفن رایگان دفتر راهنمایان زائران در کارت‌های شناسایی حجاج وجود دارد. اگر زائری با ما تماس گرفته و تقاضای کمک کند، ما از طریق بی‌سیم، موقعیت آن فرد را به نیروهای خود اطلاع داده و به او کمک کرده و زائر را با خودرو به محل مورد نظر می‌رسانیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هر شیفت ۲۴ ساعته، ۱۴۸ نیرو در حال خدمت به حجاج هستند گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ مورد مراجعه حجاج به نیروهای ما در ایستگاه‌های حمل و نقل سطح شهرو ۴۵۰ مورد مراجعه در مسجدالحرام انجام می‌شود. همچنین ۹۰ تماس تلفنی در روز با دفتر راهنمایان زائران گرفته می‌شود. تاکنون به حدود ۶۰۰۰ مراجعه و تماس حجاج پاسخ داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا / دین و زندگی

درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

اجرا شده توسط: همیار وردپرس